Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2014 03:40 - Толстолоб на фурна
Автор: idea4u Категория: Рецепти   
Прочетен: 10471 Коментари: 0 Гласове:
1



   Ето, че пак е минала буря в кухнята или просто съм се развихрила с нова идея за петъчна вечеря. Днес бях решила да сготвя риба, а като си наумя нещо трябва да го направя на всяка цена. Обикновено купувам пъстърва или сьомга,  но точно днес избора ми на прясна риба, а не замръзена или с изтичащ срок на годност беше крайно ограничен. Варианта беше филе или котлет от толстолоб. При други обстоятелства щях да отида до друг магазин,  но синът ми се беше изнервил вече,  спеше му се и реших да импровизирам вечерята и да заложа на филето. Досега не бях готвила тази риба и нямах представа как точно ще я приготвя, но си казах чичо Google знае. Когато отворих форуми и блогове да потърся идея се оказа,  че рецептите за толстолоб на фурна са много ограничени. Затова реших да се доверя на собствената си интуиция и на обзелото ме вдъхновение и да си сътворя вечерята по мое усмотрение.  И така ето я и рецептата:

     Продукти:
1.  600гр. филе от толстолоб
2.  2 глави лук
3.  2-3 моркова
4.  2 лимона
5.  1/2 портокал
6.  2/3 ч.ч. бяло вино
7.  сол
8.  захар
9.  2-3 с.л. олио

     Начин на приготвяне:
1. Морковите се нарязват на кръгчета, посоляват се леко и се подреждат в тавата, така че да покрият дъното. 

2. Лукът се нарязва на кръгчета и се подрежда върху морковите

3. Добре почистената и измита риба се посолява добре и от двете страни и се слага върху лукът

4. Лимоните се режат на кръгчета и се нареждат само върху рибата, така че да я покрият

5. Портокалът се реже на (да познахте :) ) на кръгчета и се слага върху лимоните на 3 места в двата края и по средата. 

6. Добавя се бялото вино. ( Понеже моето вино беше доста кисело и тръпчиво на вкус,  реших да сложа 1 с.л. захар във виното, разбърках го и така го добавих към толстолоба

7. Слага се 2-3 с.л. олио. ( От повече няма нужда,  защото рибата се води по-мазна риба)

8. Покрива се с фолио и се пече в предварително загрята фурна на 180є с вентилатор за 40 мин, след това се маха фолиото и още 5-10 без фолио.


P.S.: Оказа се доста вкусен този рибок. Получи се желания леко сладникав сос, който много ми хареса. Макар че имаше два лимона, заради захарта и портокалът вкусът не беше изобщо кисъл, а аз точно това целях, за да може и синът ми да хапне, защото кисело не обича. Самата риба няма ситни кости,  които да се търсят с лупа, така че е подходяща за малки деца.  Малкият ми мъж наистина много хареса как се получи и с допълнителна гарнитура от картофи на фурна му се ослади толкова много,  че това ме накара да споделя творческата си рецепта, защото би била в помощ на майки с деца, които не обичат риба. Надявам се да съм Ви била полезна.
A bientфt & bon appйtit
Silvy






Гласувай:
1




1. kisskissme - и аз
02.11.2014 09:54
Все се вихря из кухнята .Само скумрия,шаран и Хек съм правила до сега днес ще приготвя рецептата и ще ти пиша как се е приела.
цитирай
2. kisskissme - и аз
02.11.2014 09:55
Все се вихря из кухнята .Само скумрия,шаран и Хек съм правила до сега днес ще приготвя рецептата и ще ти пиша как се е приела.
цитирай
3. idea4u - Надявам се тази сладководна риба в ...
02.11.2014 11:12
Надявам се тази сладководна риба в сладък сос да ви се услади ;)
цитирай
4. ponicka - Пробвай следващият път с доматен ...
02.11.2014 21:34
Пробвай следващият път с доматен сок и шепа смлени орехи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idea4u
Категория: Рецепти
Прочетен: 14474
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031