Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2014 22:31 - СВОБОДНА ВОЛЯ
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 503 Коментари: 2 Гласове:
6



Свободната воля не се определя с "трябва".
Свободната воля се определя с "искам".

Ако аз почиствам, прегръщам, помагам... защото "трябва", то тогава аз не почиствам, не прегръщам и не помагам, но аз - при условие, че не искам това, но все пак го правя - се страхувам, мразя, гневя се...

Всяко "трябва" е мой враг.

Свободната воля не е желание. Свободната воля е господар на всички желания. Затова е свободна - защото над нея няма никакъв господар.

Всяко "не мога без" е убиец на свободната воля; всяко пристрастяване, всяка привързаност.

Но какво е свободната воля - самоопределяне. САМОопределяне!

Когато искам да упражня свободната си воля, само и единствено аз трябва да съм си авторитет. Когато упражнявам свободната си воля, аз я упражнявам абсолютно независимо. Това ще рече, че аз я упражнявам без "трябва", но и без "искам в замяна" каквото и да било; каквото и да било! Аз действам така, просто защото искам така и смисълът на моето действие се изчерпва в самото действие, без да гони никаква цел. "Защото така искам" е смисълът и той може да бъде толкова върховен, че да свали и страха от смъртта.

Когато определям свободната си воля или какво да мисля, изричам и правя, аз си казвам:
"Защото искам аз да съм такъв, защото искам аз да съм това, защото искам светът, в който живея, да е такъв и всичко това да е такова завинаги. Искам моята вечност да е като мен самия."

За свободната воля няма друг мотив, за нея няма оправдание, няма извинение. Мотивът й е "Аз искам да съм такъв, каквато ще е моята вечност".
Сега вече целият свят може да  застане срещу мен. Какво може да ме накара да остана верен на свободната си воля, ако светът ме заплаши със смърт? - Вярата. Коя вяра? - Вярата в самия мен, вярата в свободата, вярата във волята; не желанието, не страха, не догмата...

Желанията са свързани с този свят, те са свързани със страха, омразата и гнева, те са свързани с "трябва".
Волята е свързана с мен.
Ако аз съм отдаден изцяло на желанията, аз нямам свободна воля, волята ми е поробена от желанията и те ме консумират. Отдаден съм на "не мога без" и прибягвам към "трябва", за да имам... Но аз вече не искам така!

Аз искам...

А какво искаш ти, каква искаш да е твоята вечност?






Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. metlichina - благодаря, че сподели...
16.08.2014 22:51
съпреживях думите ти..
цитирай
2. pristan - Metlichina,
17.08.2014 18:38
желая ти радост и спокойствие!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 415463
Постинги: 375
Коментари: 419
Гласове: 2831
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031