Кристаделфиици
Понеже в дискусиите ми за Българите теологочно подготвени в Америка постояно се прокрадва идеята за религиозната им флексабилност ще посоча и този пример тук. Става дума за Петър Дойчев които след 1902г. се завръща от Америка където е преминал към деноминацията на баптистите. Той започва служението си в град Чирпан където претърпява първоначално гонения. Тук трябва да посочим, че явно Дойчев е изпратен в Америка от една от наличните в България деноминации методисти или конгрешани но в Америка тои е повлиян от доктрината за водно кръщение на възрастни вярващи. В България тои ще е първия представител на Америнаските баптисти, преди това баптистите тук са ориентирани към Руските/руски-немци/, Румънските/немски преселници/ и Немските баптисти/с център Хановер/. Когато през 1908г. се сформира Българското Баптистко Общество П. Дойчев е негов прецедател. Интересен е следния текст които нарича Дойчев Кристаделфиян. Която е корено различна деноминация от Баптиската, те наистина приемат кръщението на възрастни но имат и други доктрини не съответстващи на баптистките.
Few in this generation will have heard of either Victorine de Verbizier or Peter Doycheff, but both were remarkable Christadelphians. The first was a French Christadelphian of aristocratic lineage who witnessed to the Faith in the south Pacific island of Tahiti. She came to a knowledge of the Gospel in that remote place and was subsequently baptized. About the end of the 19th century, in her extreme old age, she "chanced" to meet another French Christadelphian while in Paris and had the blessings of fellowship during her last days. The second, Peter Doycheff was a vigorous Bulgarian Christadelphian who lived in Plovdiv. For a couple of years he gave addresses on the Bible to a congregation in the town of Yamboli which had been deserted by its regular pastor. He set about publishing pamphlets in Bulgarian, of which the first appeared in 1898 under the title "Are the dead conscious?". Two others followed later; then a war of independence broke out in Bulgaria, and Plovdiv became the scene of bitter fighting. Nothing more was ever heard of Peter Doycheff.
http://en.wikipedia.org/wiki/Christadelphians
Понеже не успявам да намерия други документи за Петър Дойчев свързани със Кристаделфииците немога да определя кога е преминал към тях и колко дълго е представлявало отва му увлечени и в кои момент преминава към баптистите. Личи че когато се прибира в Пловдив околу 1898 проповядва тези си вярания но през 1902г. в Чирпан през 1902г. вече го откриваме Баптист. Забележително е и при тези теологични увлечения на нашите богослови често са времени. Предполагам до голяма степен играе и атмосферата в която попадат след завършането си в родината, това което са попили в Америка не винаги има практично приложение у нас, и ако проповедника няма сериозна матерялна подкрепа от деноминацията често ги откриваме по-късно работещи с локалните деноминации методисти, конгрешани а след 1880-те и баптистите.
Документите които се откриват за Петър Дойчев са свързани със неговото сработване с Американските баптисти /тук приложени/. Интересно е да се отбележи, че едно поколение по късно в Америка забелязваме Юпитер Петър Дойчев образован в Робер колеж и Харвард да заема поста на Българско консул в Ню Йорк след Видолов/друг баптист/.
Огънат кръст и ЛГБТ: Католиците възмутен...
Всеки ден чеченците убиват по 400 укропа...
30.07.2008 19:28
predvaritelno blagodaria
31.07.2008 14:58
03.08.2008 18:57
vassilkostov@gmail.com
До скоро...
2. favorite forum
3. where I get my church news
4. where I check my facts
5. my friend
6. our newspaper
7. JCVI- BLOG 1
8. Eisen's Blog
9. Jacques Ravel
10. Форуми Бойна Слава
11. Divided God
12. Suicyte Notes
13. Srebrenica Genocide Blog
14. VOICES ON GENOCIDE PREVENTION
15. Synthetic Biology Journal Club
16. Evangelical Textual Criticism
17. In the Pipeline
18. A Thinker’s Progress
19. theology then some
20. Неуютен блог
21. Из чаршията
22. choveka koito razbira